Вінницький скульптор показав, який пам’ятник Героям Небесної Сотні встановлять у центрі Жмеринки

Новини Вінниці / Вінницький скульптор показав, який пам’ятник Героям Небесної Сотні встановлять у центрі Жмеринки

Під час Революції Гідності у Києві загинуло два жителя 35-тисячної Жмеринки – Леонід Полянський і Валерій Брезденюк. Саме на їхніх зображеннях формується пам’ятний знак Героям Небесної Сотні, який найближчим часом має бути встановлений у райцентрі.

Під час Революції Гідності у Києві загинуло два жителя 35-тисячної Жмеринки – Леонід Полянський і Валерій Брезденюк. Саме на їхніх зображеннях формується пам’ятний знак Героям Небесної Сотні, який найближчим часом має бути встановлений у райцентрі.

Журналіст NaПарижі відвідав майстерню вінницького скульптора Анатолія Бурдейного, автора пам’ятника Василю Стусу. Митець вважає монумент Героям Небесної Сотні однією з найкращих своїх робіт. Поки у Жмеринці підготують площу, пам’ятник чекає на подвірні майстра.

«Наприкінці 2017 року міськрада Жмеринки погодила ескіз. Працював я по 12-15 годин на добу, аби встигнути до 6 травня. Попередньо ми говорили про те, що пам’ятник має бути відкрито у місті у День перемоги у Другій Світовій війні. Але підрядники не встигають з облаштуванням площі, тому відкриття відкладається», - пояснює А. Бурдейний.

За його словами, пам’ятник виготовлено з металевого каркасу, бетону та підсилено армованим залізом. Це значно дешевше, ніж робити монумент з бронзи. Хоча зовні пам’ятник наче бронзовий. На фінальному етапі використовувалася фінська фарба, постачальник якої дає 15-річну гарантію якості та незмінного кольору.

«На монументі зображена Богородиця, яка на хмарах сумує за загиблими на Майдані. Окрім Л. Полянського і В. Брезденюка я додав інших Героїв, а також поранену дівчинку-медсестру. Я пам’ятаю її світлину з 2014 року. У дівчину влучила куля, а вона ще не відчула біль і дивиться в інший бік… Загалом робота виконана з певною містикою», - зазначає скульптор.

Він розповідає, що коли ліпив фігури з глини та виготовляв форми з гіпсу, то «шини» зробив цілими, а у кінцевому варіанті вони виявилися нібито палаючими. Це дефект, який від початку не був авторським. Але сподобався скульптору, тому він залишив його. І це не єдина містична подія, але про інші А. Бурдейний не розповідає. Каже, що спочатку пам’ятник необхідно «відкрити»…

 

Олег Верлан

17 травня, 2018